رئیس جمهور توکایف با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی دیدار کرد

رئیس جمهور توکایف با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی دیدار کرد

دو رهبر در کاخ قصر المشریف در ابوظبی دیدار کردند.

قاسم جومرد توکایف رئیس جمهور قزاقستان وارد امارات متحده عربی شد تا شخصاً به رئیس جمهور جدید منتخب، حاکم ابوظبی، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، اعضای خانواده سلطنتی و مردم امارات در این رابطه ابراز همدردی کند.

رئیس دولت به نمایندگی از مردم قزاقستان و از طرف خود، تسلیت گفت و به کمک برجسته شیخ خلیفه به دولت اشاره کرد.

«بسیاری از دستاوردهای چشمگیر امارات، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، با نام او مرتبط است. تحت رهبری محتاطانه وی، امارات متحده عربی به یک مدافع قوی صلح و ثبات در خاورمیانه و همچنین الگوی رشد سریع اقتصادی و توسعه اجتماعی در سراسر جهان عرب تبدیل شده است. بنابراین، ما درگذشت او را نه تنها برای امارات متحده عربی، بلکه برای کل جامعه جهانی ضایعه بزرگی می دانیم.»

رهبر قزاقستان همچنین به سهم قابل توجه شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان در توسعه روابط قزاقستان و امارات اشاره کرد.

رئیس جمهور توکایف در این دیدار انتخاب شیخ محمد بن زاید آل نهیان را به عنوان رئیس جمهور امارات تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که تحت رهبری خردمندانه وی، امارات به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور امارات نیز به نوبه خود از سفر رهبر قزاقستان و حمایت شخصی وی در این زمان دشوار تشکر کرد و از طرح نامگذاری خیابانی در پایتخت قزاقستان به افتخار شیخ خلیفه صمیمانه تشکر کرد.

رهبران بر تعهد متقابل خود برای تقویت همه جانبه همکاری بین دو کشور تاکید کردند. قاسم جومارت توکایف در خاتمه بار دیگر بر دعوت خود از رئیس جمهور امارات برای سفر به قزاقستان تاکید کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.