برگزاری نمایشگاه تجاری فرصت خوبی برای بازاریابی و معرفی کالاهای ایرانی در روسیه است.

برگزاری نمایشگاه تجاری فرصت خوبی برای بازاریابی و معرفی کالاهای ایرانی در روسیه است.

نشست تخصصی سه جانبه تجاری ایران با کشورهای قزاقستان و روسیه در حوزه صنایع غذایی ارگانیک و حلال با هدف افزایش حجم صادرات به این کشور ها به میزبانی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران  با حضور رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، رایزن بازرگانی ج.ا.ایران در روسیه و جمعی از فعالان اقتصادي (توليد كنندگان و صادر كنندگان ایرانی) چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 درمحل هتل فردوسی تهران برگزار گردید.

امیر عابدی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان در ابتدای صحبت‌های خود اینگونه گفت:
اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان پس از سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان در سال 1393 و تاکید ویژه ایشان تشکیل شد.
امیر عابدی با تاکید بر شکل گیری سه اتاق مشترک ایران و قزاقستان، ایران و روسیه و ایران و ارمنستان با هدف حفظ منافع ملی ایران در اتحادیه اوراسیا گفت: هدف از ایجاد این بلوک اقتصادی (اوراسیا) بهبود وضعیت اعضاست که به‌طور عمده حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری را هدف‌گذاری کرده است، بنابراین انتظار بر این است که به طور فعالانه و مشخص حضور بخش خصوصی در این مذاکرات تعیین شود.
وی تصریح کرد: یکی از موانع عمده تجارت با حوزه اوراسیا، نبود نظام بانکی منظم است که هم پیش و هم پس از تحریم وجود داشته و فقط کم و زیاد می‌شود.
عابدی خاطرنشان کرد: هرچند توانستیم با روسیه گام موثر اما کوچکی در این مسیر برداریم و بانک مشترکی ایجاد کنیم، اما کافی نیست و برای توسعه بیشتر روابط با اعضای اتحادیه اوراسیا به روابط بانکی کامل نیاز داریم.

وی تاکید کرد: اوراسیا می‌تواند از مزیت مهم ترانزیت کالا از مبدا ایران که به آب‌های آزاد دسترسی دارد استفاده کند و در واقع این اتحادیه با 180 میلیون جمعیت می‌تواند برای دو طرف منافع مشترکی را رقم بزند و به‌عنوان یک فرصت طلایی برای ما به شمار می‌آید.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان یادآور شد: قزاقستان یک کشور مسلمان و دارای فرهنگی مشخص است و به دنبال کالاهای ارگانیک (سالم) و حلال است و به همین منظور سرمایه گذاران ایرانی باید از این فرصت استفاده خوبی داشته باشند.
وی ادامه داد: قزاقستان یک کشور معدنی و کشاورزی است و تلاش می کند بخش عمده ای از محصولات مایحتاج ضروری مردم را خودش تامین کند. عابدی با بیان اینکه قزاقستان بازار خوبی دارد در خاتمه تاکید کرد: سالانه 80 میلیارد دلار این کشور تجارت خارجی دارد و باید از این ظرفیت بزرگ اقتصادی استفاده کرد.
رایزن بازرگانی ایران در کشور روسیه در این نشست گفت: یکی از مشکلات اساسی صادرات محصولات کشورمان به روسیه این است که ما در این کشور دفاتر عرضه مستقیم کالا و نمایشگاهی برای تبلیغ و بازاریابی محصولاتمان نداریم.
فرهاد پرند تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تجاری فرصت خوبی برای بازاریابی و معرفی کالاهای ایرانی در روسیه است.
وی با بیان اینکه 85 درصد خرده فروشی های روسیه از فروشگاه های زنجیره ای تامین می شود اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم افزایش صادرات در کشور روسیه داشته باشیم باید دفاتر و نمایندگی های کالاهای مختلف را در این کشور افتتاح و همچنین در زمینه بازاریابی و تامین محصولات با کیفیت اقدام کنیم.
رایزن بازرگانی ایران در مسکو خاطرنشان کرد: در فضای رقابتی علاوه بر تامین کالاهای با کیفیت باید در زمینه شناسایی مشتری اقدام کرد تا زمینه افزایش صادرات در کشور روسیه فراهم شود.
در خاتمه پس از برگزاری پانل پرسش و پاسخ  میان فعالان اقتصادي و مسئولين و كارشناسان، بازدید از نمايشگاه جانبي توليدات كارخانجات صنايع غذايي و انجام مذاکرات  B2B  ازدیگر دست‌آوردهای این همایش بوده است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.